لیست لوازم جانبی موبایل فروشی که باید برای شروع کار مغازه و فروشگاه خود موجود داشته باشید

فروش لوازم جانبی در حوزه الکترونیک، یکی از پرمخاطب ترین بخش ها به شمار می آید که دلیل آن نیز اهمیت و توجه بالای افراد به لوازم الکترونیکی و موبایل است. اگرچه امروزه تعداد مراکز و فروشگاه های فعال در حوزه لوازم جانبی زیاد است ولی شروع آن یک موضوع چالش برانگیز می‌باشد. در ادامه به انواع محصولاتی که در این فروشگاه عرضه می شوند و نکات مهم در خصوص راه اندازی آن اشاره می کنیم.

لوازم جانبی موبایل

برای راه اندازی فروشگاه لوازم جانبی موبایل باید از کجا شروع کرد؟

یکی از موضوعات مهمی که در خصوص راه اندازی مغازه یا فروشگاه لوازم جانبی موبایل مطرح بوده، شروع یا استارت کار است. بسیاری از کسانی که قصد راه اندازی فروشگاه و فعالیت در این حوزه را دارند، نمی دانند باید از کجا شروع کنند و در بسیاری از مواقع دچار سردرگمی می شوند. برنامه‌ریزی درست و اصولی در ابتدای کار به کاربر یا مخاطب کمک می‌کند که کارهای خود را به صورت اصولی و منظم انجام دهد. برخی از مهمترین کارهایی که باید قبل از راه اندازی فروشگاه لوازم جانبی انجام داد، شامل موارد زیر می باشند.

  • بررسی بازار: یکی از مهمترین و اصلی ترین کارها قبل از راه اندازی فروشگاه، بررسی بازار و وضعیت فروش رقبا است. نیازسنجی های دقیق مشتریان و تحلیل شرایط رقابتی، می تواند بهترین راه حل ها برای راه اندازی فروشگاه ارائه دهد.
  • انتخاب محصول مناسب: انتخاب نوع محصول با توجه به نیاز مشتری، جزء مهمترین موضوعات در راه اندازی فروشگاه است. در ادامه به لیست اصلی ترین محصولات مورد نیاز اشاره خواهیم کرد.
  • هزینه خرید لوازم جانبی: تنوع بسیار زیادی در لوازم جانبی وجود دارد که هر کدام از آنها نیز دارای کیفیت و قیمت های مختلفی هستند. باید لیستی از محصولات با رنج های قیمتی گوناگون را تهیه کرد چون هر کدام از مشتریان، نیاز و بودجه مخصوص به خود دارند.

سرمایه اولیه برای راه اندازی فروشگاه لوازم جانبی موبایل

سرمایه اولیه برای راه اندازی یک مغازه یا فروشگاه لوازم جانبی موبایل، یکی از دغدغه های اصلی اکثر افراد در شروع کار است. سرمایه اولیه شامل مجموع هزینه ها در بخش های مختلف است که اصلی ترین آن هزینه خرید لوازم یا محصولات می باشد. متناسب با سطح کیفی و رنج قیمت محصولات، سرمایه اولیه در شروع کار نیز متغیر است. اگر قصد خرید محصولاتی با درجه کیفی بالا را دارید، باید هزینه بالاتری را برای خرید لوازم در نظر بگیرید. بعد از مشخص کردن یک هزینه یا مقدار تقریبی برای خرید محصولات و لوازم، نوبت به سایر هزینه ها می‌رسد. سایر هزینه های راه اندازی فروشگاه و مغازه لوازم جانبی، شامل موارد زیر است.

  • هزینه دکوراسیون فروشگاه
  • هزینه کسب مجوزهای لازم
  • هزینه اجازه یا رهن فروشگاه
  • هزینه طراحی و چیدمان
  • هزینه تبلیغات و بازاریابی

خرید لوازم جانبی

لیست محصولات قابل فروش در مغازه لوازم جانبی موبایل

محصولاتی که در یک فروشگاه یا مغازه لوازم جانبی موبایل عرضه می شوند، از تنوع بسیار بالایی برخوردارند و همین امر باعث می شود تا شناخت کامل از تمام محصولات، کار چندان راحتی نباشد. در ادامه به برخی از مهمترین محصولاتی که باید در لیست خرید اولیه قرار گیرد، اشاره می کنیم.

  • کاور و قاب انواع گوشی موبایل و تبلت (قاب شفاف، فانتزی، ضد ضربه، ۳۶۰ درجه، مگنتی، کیف گوشی و …)
  • گلس و محافظ صفحه گوشی های موبایل در انواع و کیفیت های مختلف (ارزان، فول چسب، فول کاور، پرایوسی، UV، مات، براق، گلس لنز دوربین و …)
  • انواع پاور بانک و شارژرهای مختلف مثل: شارژر دیواری، شارژر وایرلس و شارژر فندکی
  • کابل و تبدیل های موبایل (کابل میکرو یو اس بی، کابل آیفون (لایتنینگ)، کابل تایپ سی، روکش و محافظ کابل، کابل AUX، کابل OTG، کابل اتصال موبایل به تلویزیون و …)
  • انواع مدل های هدفون، هدست و هندزفری (هندزفری سیم دار، هندزفری بلوتوث دوتایی، هندزفری بلوتوثی گردنی، هندزفری تک گوشی، کیف هندزفری، کاور ایرپاد و …)
  • اسپیکرهای شارژی در انواع و نمونه های متنوع
  • هولدر و پایه نگهدارنده ماشین و موتور، مونوپاد و سه پایه، رینگ لایت، استند رومیزی، پاپ سوکت و هولدر انگشتی
  • کارت حافظه و رم گوشی، فلش مموری
  • دسته بازی موبایل، قلم موبایل و تبلت
  • ساعت هوشمند و لوازم جانبی
  • کلینر و پاک کننده
  • باتری موبایل
  • آویز و ابزارهای سرگرمی (ایموجی فنری، بند گوشی و فلش، جاسوییچی و …)

افراد با توجه به شرایط و نوع فعالیت خود قبل از راه اندازی فروشگاه لوازم جانبی موبایل، می توانند محصولات متنوع دیگری نیز استفاده کنند. طبق بررسی هایی که انجام شده، اصلی ترین محصولات برای شروع کار یک فروشگاه در حوزه لوازم جانبی، مواردی است که به آنها اشاره شد.

فروش لوازم جانبی

منبع اصلی برای خرید عمده لوازم جانبی

راه های مختلفی برای خرید عمده لوازم جانبی موبایل در ابتدای شروع کار وجود دارد. یکی از معمول ترین راه ها، مراجعه به بازار تهران و مراکز فعال و شناخته شده در این حوزه می باشد. پاساژ علاء الدین و چارسو در خیابان جمهوری تهران، جزء شناخته ترین مراکز برای خرید عمده انواع محصولات در این حوزه می باشند. ولی همان طور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد، بهترین کار، تحلیل و بررسی بازار قبل از خرید است. بهتر است از چند مرکز فروش عمده در این حوزه، رنج قیمت و تنوع محصولات را بررسی کرد.

یکی دیگر از راههای تامین محصول برای فروشگاه لوازم جانبی موبایل، واردات مستقیم است. درصد بالایی از محصولات این حوزه وارداتی بوده که از کشورهای مختلفی مثل چین تامین می شود. شرکت ها و افرادی که بتوانند محصولات را مستقیما از منبع یا شرکت اصلی تامین کنند، حاشیه سودهای بالاتری در فروش خواهند داشت. چون اکثر افراد یا شرکت ها در ابتدای کار، شرایط تامین یا واردات محصولات از شرکت های خارجی و اصلی را ندارند، سراغ تامین کننده و وارد کننده های داخلی می روند.

نحوه فعالیت درصد بالایی از تامین کنندگان لوازم جانبی موبایل با توجه به شرایط کنونی، حضوری و اینترنتی است. یکی از مزیت های خرید غیر حضوری، کاهش هزینه های رفت و آمد و صرفه جویی در زمان می باشد. مخاطبان در هر شهر و منطقه ای، می تواند لیست محصولات را از طریق سایت پخش عمده لوازم جانبی موبایل خادمی مشاهده کرده و مناسب ترین نمونه ها را با توجه به نیاز خود ثبت سفارش کنند. این شرایط برای بسیاری از کسانی که در تهران نیستند و می خواهند از تامین کنندگان واقع در شهر تهران خرید کنند، مزیت به شمار می‌آید.