وارد کننده لوازم جانبی کامپیوتر برای وارد کردن قطعات جانبی، چه کارهایی باید انجام دهد؟

به طور کلی کامپیوترها برای کار کردن و تبادل اطلاعات نیاز به لوازم و قطعات بسیاری دارند. وارد کننده لوازم جانبی کامپیوتر، این قطعات مورد نیاز را وارد می‌کند. در این میان وارد کننده این لوازم مراحلی را پشت سر می‌گذارد و نکاتی را باید رعایت کند. در ادامه با ما همراه باشید تا تمام اطلاعات مورد نیاز در این مورد را بررسی کنیم و با آن‌ها آشنا شویم.

پخش عمده پاور بانک شیائومی xiaomi

وارد کننده لوازم جانبی کامپیوتر، چه نوع لوازم و قطعاتی را وارد می‌کند؟

وارد کننده لوازم جانبی کامپیوتر، ابزار و قطعات بسیاری را از راه‌های مختلف وارد می‌کند. در ابتدا لازم است تا با تعریف لوازم جانبی کامپیوتر آشنا شده و سپس این قطعات را نام ببریم. قطعات جانبی کامپیوتر، به ابزاری گفته می‌شود که به وسیله‌ی آن‌ها داده‌ها و اطلاعات به کامپیوتر وارد و یا خارج  می‌شود. به عبارت دیگر بدون وجود این لوازم ارتباطی بین کامپیوتر و کاربر برقرار نمی‌شود. به طور کلی لوازم جانبی کامپیوتر به 4 گروه اصلی تقسیم بندی می‌شود که هر کدام دارای زیر گروه‌های بسیاری می‌باشند.

  1. لوازم جانبی ورودی کامپیوتر

این نوع لوازم باعث ورود اطلاعات و داده‌ها به کامپیوتر می‌شود. کیبورد، موس، هارد اینترنال و اکسترنال، اسکنر، وب کم، میکروفون، دسته بازی، رم ریدر، هاب یو اس بی و انواع کابل‌ها شامل این گروه از لوازم جانبی کامپیوتر می‌باشد.

  1. لوازم جانبی خروجی کامپیوتر

وجود لوازم جانبی خروجی باعث می‌شود اطلاعات پس از پردازش شدن برای کاربر نمایش داده شود تا در صورت نیاز تغییرات لازم توسط کاربر در کامپیوتر اعمال شود. این لوازم شامل پرینتر، مانیتور، اسپیکر و هدفون می‌باشد.

  1. لوازم جانبی ورودی- خروجی کامپیوتر

این نوع لوازم هم برای ورودی اطلاعات و هم برای خروجی اطلاعات کامپیوتر مفید و کاربردی می‌باشند. در واقع این نوع لوازم جانبی تمام وظایف گروه 1 و 2 را انجام می‌دهند.

  1. لوازم جانبی بدون اتصال کامپیوتر

این گونه لوازم جانبی، همان طور که از نامشان مشخص است هیچ گونه اتصالی به کامپیوتر ندارند. البته بدون اتصال بودن آن‌ها کاربرد و کارایی آن‌ها را کم نمی‌کند. وارد کننده لوازم جانبی کامپیوتر،این نوع لوازم بدون اتصال را جهت استفاده‌ی آسان‌تر و راحت‌تر از کامپیوتر وارد می‌کند. پد زیر موس یکی از این نوع لوازم بدون اتصال می‌باشد.

برای واردات مستقیم قطعات جانبی کامپیوتر چه نکاتی را باید رعایت کرد و چه مراحلی را باید گذراند؟

در ابتدای کار برای وارد کردن لوازم جانبی کامپیوتر، باید به دنبال مجوزهای مورد نیاز بود. این مجوزها از طریق سازمان‌های مربوطه اخذ می‌شود. یکی از این سازمان‌ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت است. پس از اخذ مجوز لازم باید باقی مراحل پشت سر گذاشته شود که برای شما بیان خواهیم کرد.

وارد کننده در ابتدا باید با توجه به کشوری که از آن لوازم جانبی را خریداری می‌کند، در صورت نیاز بیعانه پرداخت کند. در مرحله‌ی بعد در صورت یکی بودن نمونه و کالا، لوازم را دریافت می‌کند. سپس باید به رزرو کردن کانتینرهای مخصوص در صورتی که از طریق کشتیرانی حمل می‌شود، جهت رسیدن لوازم تا مقصد بپردازد. در مرحله‌ی بعد زمان فاکتور کردن لوازم و کالاها می‌باشد که باید مطابق با سفارش ثبت شده باشد. در نهایت باید کارهای مربوط به ترخیص کالا و لوازم انجام شود.

یکی از موارد و نکات مهمی که وارد کننده لوازم جانبی کامپیوتر باید در نظر داشته باشد، موضوع گارانتی لوازم است. وارد کننده باید موضوع تقلبی بودن لوازم را نیز در نظر بگیرد و از فروشگاه‌های معتبر خریداری کند. به طور کلی وارد کننده لوازم جانبی، جهت معامله بهتر است که به صورت حضوری و رودررو این کار را انجام دهد تا از بروز مشکل خودداری کند.

پاسخی بگذارید